Mitä on pienryhmäharjoittelu ja miksi se on niin suosittua?

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn

Pienryhmäharjoittelussa harjoittelee yleensä 3-10 henkilöä personal trainerin/valmentajan ohjauksessa. Pienryhmäharjoittelu on tavallaan personal trainingin ja ryhmäliikunnan välimuoto, missä yhdistyy molempien parhaat puolet. Se on kasvava trendi liikunta- ja kuntoilualalla eikä syyttä.

Tarkastellaan kuitenkin ensin personal trainingin eli henkilökohtaisen valmennuksen ja ryhmäliikunnan plussia ja miinuksia.

Personal training

Plussat:

  • 100% valmentajan huomio ohjauksen aikana, jolloin opit tekemään liikkeet oikeilla tekniikoilla.
  • Harjoittelu on suunniteltu juuri sinun lähtökohdat ja tavoitteet huomioon ottaen.
  • Valmentaja oppii tuntemaan sinut hyvin, joten hän oppii myös millaista harjoittelua sinun kannattaa tehdä, ja miten sinua motivoidaan.
  • Kun olet sopinut treenit valmentajan kanssa, et voi jäädä sohvalle, vaan treenaamaan tulee lähdettyä, vaikka motivaatio olisikin hetkellisesti kadoksissa.
  • Harjoittelu on turvallisesta ja tehokasta, jolloin kehitystä tulee varmasti.

Miinukset:

  • Hinta saattaa olla joillekin ratkaiseva tekijä, yksi valmennuskerta maksaa pääkaupunkiseudulla n.70-120 €.

Ryhmäliikunta

Plussat:

  • Isossa porukassa hikoilu saattaa olla mukavampaa kuin yksin
  • Ryhmäpaine motivoi sinua tekemään hieman enemmän, kuin mitä olisit yksin tehnyt
  • Edullinen vaihtoehto, varsinkin jos omistat kuntosalijäsenyyden
  • Isoissa kuntokeskuksissa pääsee kokeilemaan monipuolisesti eri ryhmäliikunnan muotoja

Miinukset:

  • Kaukana yksilöllisyydestä, sama treeni ja samat liikkeet kaikille.
  • Ohjaaja ei välttämättä ehdi käydä korjaamassa osallistujien tekniikoita ja virheasentoja, jolloin harjoittelusta saattaa tulla jopa vaarallista kehollesi.
  • Jos et itse huolehdi harjoittelun progressioista, kehitys saattaa junnata paikallaan.
  • Treenit on helppo jättää väliin, koska “huomennakin voi mennä”.

Pienryhmäharjoittelu

Ryhmän ollessa tarpeeksi pieni (meillä max. 6 hlö) pystymme korjaamaan tekniikkavirheet ja antamaan jokaiselle henkilökohtaisia neuvoja. Positiivinen ryhmäpaine motivoi sinua tekemään hieman enemmän, kuin mitä olisit yksin tehnyt. Tiiviimpi porukka ja säännölliset treeniajat saavat aikaan yhteisöllisen ryhmän ja monet tutustuvatkin uusiin ihmisiin ja saavat uusia kavereita pienryhmässä. Myös sohvalle jääminen on vaikeampaa, koska sinua odotetaan treeneihin. Pienryhmäharjoittelu maksaa enemmän kuin ryhmäliikunta, mutta huomattavasti vähemmän kuin personal training. (yksi valmennuskerta on yleensä n.30-40% personal training-tunnin hinnasta)

Meidän pienryhmäharjoittelusta saat lisätietoja täältä. Voit laittaa meille myös suoraan viestiä: [email protected]

Mukaan pääset viikkopassilla (20 €), millä voit treenata viikon verran niin useasti kuin haluat. Voit varata minkä tahansa treenin ajanvarauksesta ja hoitaa maksun vasta paikanpäällä. Rohkeasti kokeilemaan!

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn
Yleinen
Aleksi

Ruoka, polttoaine vai nautintoaine?

Miten suhtaudut ruokaan? Ravitsetko sillä kehoasi vai onko se nautinto, elämys tai kenties lohtu? Lähdetään käsittelemään aihetta ensin kärjistäen kahdesta ääripäästä:  Ajattelutapa 1 Ruoka on

Read More »
0
    0
    Ostoskori
    Ostoskori on tyhjäPalaa kauppaan